torsdag den 7. januar 2016

To af en DIY: skænk og vægreol

De sidste par dage har vi arbejdet med et sjovt projekt. En gammel høj reol er lavet om til to fine møbler.
Vi er et ret godt team Finn og jeg når vi beslutter os for at et møbel skal have et nyt liv:-) her kan du se hvordan arbejdet skred frem.



Vi har haft den gamle reol stående ret længe, desværre fik jeg ikke taget billeder inden vi var gået igang men her er den lagt ned og klar til at møde saven.



Første beslutning, hvor skal vi save? vi besluttede at give den lidt ekstra og så save rent efterfølgende.


Så er kanterne rettet af og klar til slibning, spartling og maling.


Et af grebene havde en skade, ca en trediedel af træet var væk. Jeg gik igang med en hurtighærdende spartelmasse, først dækkede jeg godt af med tape så jeg var sikker på ikke at få spartelmasse de forkerte steder:) Det var lidt af et pille arbejde men efter et par timers intensiv arbejde lykkedes det at skabe grebet igen, jeg var så optaget af det, at jeg helt glemte at tage billeder undervejs.



Grebene blev malet og nu er det ikke til at se hvilken en af dem der er repareret:-)


Kanten og understellet fik også maling, og så var der kun olien tilbage.


Her er så hvad der er tilbage af overdelen, egentlig havde vi tænkt at der skulle bund i og ben eller hjul under, men vi endte med at save et godt stykke af den og bruge den nederste hylde som bund og på den måde fik den en fin størreles til vægreol.



Der er ingen tvivl om at der er kræset for detaljen da møblet i sin tid blev lavet, se lige hylderne:) 
Udover tilskæringen og fastgørelse af den nederste hylde, så har den fået et par beslag så den er klar til at hænge op.




To stk møbler ud af en, så sjovt et arbejde på den måde:O)

2 kommentarer:

  1. Super måde i har givet reolen nyt liv. Jeg kan godt huske hvordan den så ud. Der har været et billedet, hvor du skrev at den måske skulle deles, og jeg tænkte hvordan vil det komme til at se ud. Med det er blevet flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, ja jeg har faktisk lige fundet det billede som vi tog da vi kom hjem med det. Det er så sjovt når tingene lykkes for os og de to her er jeg rigtig godt tilfreds med. Fortsat god dag:)

      Slet