torsdag den 28. januar 2016

Malerier kræver tid og disciplin, ihvertfald for mig:)

Jeg har sat tid af til malerierne i denne uge og det har været fantastisk. Men jeg er også blevet klar over at det kræver disciplin at blive foran lærredet , især når man går helt i stå.

Det kræver også beslutninger for hvornår er et billede færdig? 


Jeg fungerer bedst i det her malerunivers når jeg har en del lærreder igang på samme tid så lige nu arbejder jeg på fem forskellige. Hvornår jeg bliver færdig og hvordan det ender ved jeg jo absolut ingenting om men jeg elsker det og det må være det vigtigste.


Jeg kan godt mærke at den her pensionist tilværelse slet ikke er det værste der er sket.
:O)

2 kommentarer:

  1. PRÆCIS! Det kræver nemlig ENORM disciplin! Hvilket ikke mange aner... Og så kræver det fokus og fordybelse - to ting de fleste KUN kan opnå netop ved at have tid foran lærredet i længere perioder uden en masse andet om ørerne. Jeg kan SNILDT bruge 14 dage bare på at "male mig ind"..... Jeg kan TYDELIGT se, at du har været vedholdende og er BLEVET VED med de her og at de begynder at udvikle sig rigtig godt! Man kan NEMT se, når noget er gennemarbejdet og ikke lavet på 2 timer. Giv det ENDNU mere tid, inden du stiller dig tilfreds og vent gerne med lakken noget tid endnu - detaljen der liiige gør det sidste, kan nemt lade vente på sig eller måske du mærker, at de faktisk ER færdige.... Du finder helt sikkert en vej i det! Jeg kan KLART se en udvikling ;-) FORTSÆT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for guldkorn, glæder mig til steriomaling når vi når så langt foreløbig skal jeg næsten bo i mit malerhjørne.

      Slet