mandag den 2. marts 2015

Beton bord

Jeg har længe gerne villet støbe beton i nogle gamle borde hvor kaklerne ikke var i orden og derfor skulle af, men da det snart er flere år siden vi sidst støbte bordplader så startede vi forsigtig ud med dette gamle bord, bare for at få lidt erfaring inde et lidt større projekt skal igang:)

Der er brugt en helt almindelig færdigblandet beton som bare skal have noget vand og så ellers røres rigtig godt sammen og så er kunsten at få overfladen så glat som mulig uden at ødelægge kanterne på bordet, Vi endte med at slibe overfladen med en speciel sten som jeg ikke kan huske hvad hedder, Finn havde flere slags i værktøjskassen til den slags:)
For at få alle lufthuller ud af betonen skal pladen bankes på undersiden, vi brugte en rystepudser til at vibrere med,da der ikke var så meget plads at gøre godt med.
Erfaring nr 1: vent med at lege med beton til vejret er til at man kan arbejde udenfor:)
Erfaring nr 2: Tålmodighed gange 1000 både når man vibrerer men også når det skal tørre

Vedrørende forsegling af pladen: det vender jeg lige tilbage med, jeg tager lige et billede af den forsegler jeg har brugt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar