tirsdag den 21. maj 2013

Ny lampeskærm på fem minutter.

I onsdags var vi lige inde og hilse på i en af genbrugsbutikkerne i Slagelse og faldt over denne teak standerlampe, de er ret almindelige og ligger i et prisleje hvor man godt kan tillade sig at lege lidt med dem. Skærmen var ikke noget at prale af, men i min kringlede hjerne opstod der en ide til forbedring så det var bare med at komme hjem og få afprøvet den med det samme.
Måske du kan bruge den til et eller andet:O)


Af med det gamle betræk.


Ind i reolen med rib stoffet 
(jeg var så heldig at købe alt det her i en af vores lokale genbrugsbutikker for et års tid siden, og nu er gemme genet jo kommet mig tilgode)


Rib stoffet er pølseformet, så derfor ingen syninger.


Træk det udenpå skærmen og så skal den bare samles for oven med en  snor eller tråd.
Jeg har ikke gjort den helt færdig, men skal nok tage lidt flere billeder af afslutning når jeg lige får besluttet hvilken farve jeg vil bruge, for mulighederne er jo mange.
Men hurtigt det er det helt sikkert.


3 kommentarer:

  1. Smart. Du laver virkelig mange skønne smukke ting.

    SvarSlet
  2. Hej :)
    Hvordan endte du med at "lukke" den øverst til sidst? Har selv samme lampeskærm og skal ombetrække den, men er i tvivl om hvad jeg skal gøre øverst på lampen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha det er på lange siden jeg lavede den, men tror jeg har lavet afslutningen på to måder, den ene samlede jeg med en elastik på vrangsiden, og den anden syede jeg fast langs kanten med usynlige sting og lavede en skive til toppen med små huller i. Giver det mening for dig?

      Slet