torsdag den 2. maj 2013

Et "nyt" arbejdsbord til mig :O)

Indimellem bliver dagen slet ikke som planlagt, den stod på oprydning og vi skulle lige nå at køre et læs småt brændbart på genbrugen inden eftermiddagskaffen skulle nydes, men så var der lukket og turen gik til den lille naboby Gørlev, hvor de altid har åben. Snakken gik i bilen og jeg kom til at tage en forkert afkørsel så vi måtte ind igennem byen............... hvor vi spottede en ny butik.

Det blev lidt af et dyrt spot :O)

Dette gamle bord stod lige inden for døren og inden der var gået en time havde vi været hjemme og måle og mærke efter og forhandle pris og besluttet at det skal være det nye arbejdsbord, i det hjørne jeg bruger til at male i og så læssede vi ellers traileren med mere affald,  hurtig en tur mere på genbrugen og ind og læsse bord og endelig hjem og drikke eftermiddagskaffe.

Det er stort, næsten firkantet og meget robust, så det kan holde til de store armbevægelser når penslerne igen kommer i sving.
 En kæmpe skuffe som er lige så lang som bordet er bredt og ellers har bordet alt den slitage og patina  som sådan en gammel sag skal have, den har en skøn energi som jeg håber kan smitte lidt af på mig når der igen bliver lidt tid til malerierne.






4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det er et fantastisk arbejdsbord og jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med at spilde lidt maling på det:O)
      Eva

      Slet
  2. Hvor er det lækkert! Jeg var i Gørlev i påsken og så en lækker lækker butik, men der var desværre lukket, men næste gang skal jeg ind og lure.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil tro at det er en anden du har set, for han har virkelig også lidt af hvert og han er en rigtig kræmmer:O) Hende vi købte af har lejet sig ind her i sommer i den gamle sports forretning.
      Eva

      Slet