onsdag den 2. oktober 2013

En skammel to skammeler alle skamlerne:)

Hvad skulle man gøre uden retskrivningsordbogen. Nogen gange er det danske sprog lidt svært at stave sig igennem, men det hedder ifølge ordbogen skamlerne og dem er der tre af i dag:O)

Der har været gang  i spray og pensler de sidste dage og nu er køkkenbordet taget i brug til montering af stof på sæderne.

De små taburetter her er ofte brune og det holder åbenbart ikke så derfor har den nu fået en tur med supersprayen og er blevet sort. Stoffet er fra Stof og Stil.



Denne her er en rigtig gammel sag, egentlig tror jeg at den stod i køkkenet hos mine svigerforældre da jeg kom der første gang tilbage i begyndelsen af 1970, senere endte den hos en af vores børn og nu er den så her, frisket lidt op men stadig den samme farve som den altid har haft.


En helt almindelig gammel træbænk har nu fået skum og betræk  og nu tænker jeg at den kan forfremmes fra pladsen i badeværelset (der stod den oftest tilbage i 70érne) til en plads i køkken eller stue.



4 kommentarer:

  1. Den er super fin skammel nr.2.
    Tak for gradbøjningen af "skammel" det er ikke så tit man bruger ordet.

    SvarSlet
  2. Hvor er de blevet fine. Kunne ikke lade være med at grine, da jeg så din overskrift... Kh. JM
    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=skammel

    SvarSlet
  3. Er jeg helt galt på den, når jeg mener at der ikke er noget, der hedder skammeler? Det hedder da to skamler..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også nået frem til at skrive skamler fremover og alligevel vil min pc gerne rette ordet hver gang :O)

      Slet