torsdag den 9. juli 2015

Kuglelamper og Teaklamper, Standerlamper og Væglamper

Når vejret føles som efterår og man ikke kan være ude kan der lige blive tid til at tage lidt billeder af de sidste lampefund:) 
Der blev også tid til at rydde op på værkstedet i går, så nu er det en hel fornøjelse at gå ud og drømme om alle de projekter der ligger og venter på at det bliver indevejr:) 


 Denne skønhed af en standerlampe med to kugler er super fin og i rigtig god stand. den har fået en enkelt lille bule i den ene skærm som efter min mening ingen betydning har.



Et par af de gamle klassiske magnet lamper er også kommet med hjem på det sidste, både den brune og denne her grønne er i rigtig god stand.





En teak standerlampe som vi har haft i et stykke tid kom frem i lyset ved oprydningen, den gamle skærm som var meget beskidt blev lagt i en spand vand med grundrens og da den var tør, trak jeg lidt tilfældige streger med en gul stof farve, det gav den lidt liv men en ny skærm ville ikke være nogen luxus.  Men en rigtig fin lampe med gode detaljer i messing:)




Og sidst en af de gamle teak væglamper også med arm af messing.



5 kommentarer:

  1. Skønne lamper der leder tankerne nogle år tilbage. Er vild med standerlampen i teak, hvor er den skøn

    SvarSlet
  2. Tak, ja jeg faldt også for den gamle standerlampe, tror jeg vil gå på jagt efter en skærm der passer til, for den der er på er lidt skrøbelig:)

    SvarSlet
  3. Mit forslag til standerlampen, er at købe en stor pære, som er meget fremme i øjeblikket. Tror det vil klæde lampen og gør den meget moderne.
    VH. Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig god ide, tak Lene det vil jeg prøve:)

      Slet
    2. Ja selvfølgelig - godt forslag! En stor flot pære ville VIRKELIG være flot til den!!!!

      Slet