fredag den 30. august 2013

Lille spisebord har fået nyt liv.

Spisebordet her har fået en grundig omgang:O)
Først måtte alle slibemaskiner igang for at få den gamle lak af bordpladen.

Så blev ben og pladens underside grundet


Benene fik første, anden og tredie gang. Den grønne farve er ikke den bedst dækkende.
Undersiden blev malet hvid i en høj glans, så er den nem at tørre af. (jeg kan godt huske hvordan et bord kan se ud på undersiden når der er små børn i familien:)


Til sidst har bordpladen fået to lag lak i en glans 20, så ser pladen ikke lakeret ud men den er nem at holde.





Og nu står den så her i vores udstilling og venter på en ny ejermand:O)
Tænk jeg fik ryddet op i udstillingen i går, nu skal der bare lidt småting ind rundt omkring når malingen er hærdet godt op på borde og skænke.



2 kommentarer:

  1. Hvor laver du altså nogle fantastiske flotte, spændende og modige tiltag på de gamle møbler.
    Jeg nyder virkelig at komme ind og få et dagligt kik på dine ting. Hvis jeg havde større lejlighed, ville jeg helt sikkert være jeres største kunde :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jane, dejligt at du kan lide vores ting.
      Eva

      Slet