torsdag den 26. juni 2014

Spærregrunder / Hæftegrunder eller ????

Det kan godt være lidt af en jungle at finde ud af hvilken grunder der skal bruges til de gamle møbler og vi får en del mail med spørgsmål om netop grunder.
Til et gammelt dækketøjsskab som det her bruger jeg først en spærregrunder, møblet er lidt ru i overfladen og det smitter af ved afvaskning og det er et godt tegn på at det nok også vil trække igennem malingen hvis man ikke stopper det med en grunder. Enten får den to gange med spærregrunderen eller også en gang med spærre og derefter en alm grunder. Hvis overfladen havde været blank, havde den først fået en hæftegrunder men mere om det en anden gang:)



Jeg roder alt for meget for øjeblikket, vores lille værksted er fyldt op med møbler så nu maler jeg inde i udstillingen, kan bedst lide at der ikke er så meget rod så der bliver arbejdet ihærdigt på at få ting færdige men allerbedst som jeg er godt igang så dukker der nye spændende projekter op som feks. armstolen herunder:-)


Den gamle stol var faktisk sat i venteposition men så dukkede Birgit op i vores lille biks forleden og da hun ledte efter en stol blev den hevet frem fra lageret (som for øjeblikket er vores værksted) En hyggelig snak om maling eller træ resulterede i at jeg fik fat i sandpapiret da hun var gået, og da det var næsten umulig endte det med at jeg brugte en masse tid på at afsyre stolen, nu skal den slibes godt og grundig og så må vi se hvordan den bliver, det er jo det skønne ved at få besøg i biksen, gode snakke og nye input:O)
I kan godt høre at jeg er nem at aflede, jeg tror jeg har gang i 9 forskellige projekter for øjeblikket, hvor er det dog fantastisk at blive ældre og beslutte at der skal være tid til at være impulsiv:)

 

Bordet her fik også lige en gang grunder i går så nu er den klar til sjov og farveballade:)


Kommoden blev også færdig nu skal den lige hærde lidt før den monteres igen.


Og så fandt jeg forøvrigt et fint havebord i den lokale genbrug i går, fint bord med masser af patina:-)
kommer senere her på kanalen:)

1 kommentar:

  1. tak for info. Det er meget rart at vide til det næste møbelprojekt.

    SvarSlet