mandag den 23. juni 2014

Så er der lampe spam:)

For nylig lavede jeg en sjov lampe bytte handel, jeg skulle male en hængelampe, 3 kugle hængelamper og to magnetlamper og til gengæld fik jeg så forskellige gamle lamper som var i en lidt misserabel stand og dem har vi så arbejdet lidt på de sidste dage


Den røde og de tre blå kuglelamper er afhentet, så nu mangler jeg kun at male de to magnetlamper.


og de står her og venter på at blive postkasserøde.
Tilbage er der 4 magnetlamper som nu skal have en god omgang med slibepapir, rustbeskytter og maling så inden længe kommer der magnetlamper til salg på bloggen:)








De tre kobber / messinglamper har fået ny fatning og ledning og en god gang pudsemiddel, de var sorte inden vi gik igang så forskellen er markant.



Denne gamle stander er super fin. Bunden har vi slebet og malet da det var meget rustent og der er en mini mini forskel i farven i forhold til det øverste. 

En stål kuglelampe af nyere dato og en brun af ældre dato:)


Denne skønne væg lampet har vi haft med hjem fra Fyn.




En rigtig gammel kobberlampe som også er blevet super fin efter mange ture med pudsekluden og brasso:)




En plast hænge ampel, køn jeg ved snart ikke men sjov måske:)

Og så en emalie lampe som er blevet malet gul indvendig og har fået en sort/hvid stofledning.
Den har den gamle tænd/sluk knap for oven.



Og til slut har vi fået de to kæmpe store industrilamper færdige, de er monteret med porcelæns fatning og en gammel lidt tykkere gummi ledning.
 De fik lige lov at hænge over vores spisebord for en kort bemærkning mens billederne blev taget:)






Slut med lampe spam for i dag, og god fornøjelse ved bålet i aften.




8 kommentarer:

  1. Fede lamper! Alle som en :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja godt når der er lidt for enhver smag:)
      Eva

      Slet
  2. Jeg er vild med kobberlamperne! Og så MÅ du altså ikke male den orange kuglevæglampe - den har den HELT PERFEKTE patina!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige lovlig meget patina til min smag:)
      Eva

      Slet
    2. Jeg tror altså, at jeg skal have dig trænet lidt i, ikke at ville gøre det hele pænt ;-) ;-) ;-)

      Slet
    3. Uha det er ikke nemt at lære en gammel hund nye kunster:O)
      Eva

      Slet
    4. :-) :-) :-) Der må godbidder til ;-)

      Slet
  3. Hvor er der bare mange flotte lamper! Har 4 stk.s kugle lamper på loftet som jeg på et tidspunkt skal have gjort noget ved. 2 af dem er med magnet. Tak for inspirationen Eva

    SvarSlet