fredag den 6. juni 2014

Skønne nye fund.

Jeg har fundet de fineste ting på det sidste og kan ikke rigtig følge med til at få det lagt på bloggen eller til at få det sat i stand, men her kommer lidt billeder af nogen af småtingene:)
En super fin gryde.

Stole på række.
4 af den ene slags er i super fin stand og 4 af den anden model er også uden fejl, så de får lov at forblive som de er. 2 skal spartles og males da sæderne på dem har afskallinger. Så er der en tilbage, den har andre ben og sædet er teak, den skal muligvis slibes ned og behandles igen. Jeg tror de andre sæder er eg.


Den model her har jeg aldrig set før, det øverste sæde kan skrues af så stolen er ret nem at male.
 Hvis du er meget opmærksom så står der et dobbelt københavnerskab i baggrunden, den tror jeg at min den yngste har sat sig på, helt reelt var det også hende der så den først ( det er farligt at have hende med ud og handle) og prisen passer lige til hendes økonomi:) det var lidt af et kup.
 Der kommer billeder senere:)


Tre gamle kufferter i ret fin stand, de skal lige have lidt sæbevand.  Et par kælke blev det også til, den ene bedre i stand end den anden:)


Endnu engang var jeg heldig og fandt en af de gamle træ skabe med glas i lågerne.


Husk loppemarked i morgen lørdag på Sydfyn.
Se adr. øverst på siden til højre klik på billedet og få alle oplysninger.

2 kommentarer:

  1. Skønne fund. Er specielt vild med stolene. Har du et godt trick til st fjerne lugt fra gamle møbler? God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det er alm lugt af gamle møbler, så kan frisk luft et sted hvor der ikke er fugt være rigtig godt, men ikke en garage hvor temperaturen svinger og duggen trænger ind i møblerne, men hvis det er røg fra tobak, så er det næsten umuligt, jeg har kasseret en sofa engang da den forpestede hele huset, selv om jeg havde vasket hynderne og brugt forskellige ting som man kan købe til formålet. Det var vist ikke den store hjælp desværre.
      Eva

      Slet