onsdag den 6. august 2014

Teak lænestol - FDB stole og andre gode ting:)

Jeg har givet vores teak stol nyt betræk, ja ok hynderne:)  og det er er ikke så ringe endda:) Faktisk har jeg set en anden fin stol som jeg vil se om jeg kan få fingre i og hvis det lykkes så kommer denne her til salg, for der er kun plads til en stol her i stuen:)




Original sættekasse fra et loppemarked ved Stillinge strand.


gl sodavandskasse samme sted fra, den har en anelse maling på den anden side men man vender vel altid den gode side til når fotografen kommer eller????


En rigtig fin bænk, ja ja det var et godt loppemarked men det bedste kommer nedenfor:)


To FDB stole, de er godt afskallet men har aldrig været malet hvilket betyder at de kan blive rigtig fine hvis jeg ligger lidt knofedt i dem, eller måske skal de bare være afskallet, det er der jo nogen der kan lide:O)


12 kommentarer:

  1. Ang. din Faxe kasse - den maling der er på den anden side - ligner det et kryds ? Jeg er blevet fortalt - at det var bryggeriet der satte disse krydser - når de kasserede kasserne og folk ikke skulle kunne få pant for dem igen. Har nemlig selv et par stykker med maling på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Udover krydset har den også lidt maling, jeg har godt hørt det med at kasserne med kryds er kasseret og det giver jo god mening.
      Eva

      Slet
  2. Fine fund. Har selv 7 Folke Pålsson FDB stole, så jeg mangler jo ikke. Synes bare de er så flotte og simple, at jeg kunne eje mange, mange flere :-)

    Og fedt også lige at blive klogere på krydserne på ølkasserne. Det giver fin mening!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nok ingen tvivl om at FDB stolene er ret populære, jeg har virkelig fået mange henvendelser om dem:)
      Eva

      Slet
  3. Er vild med FDB stolene - hvad mon prisen bliver efter knofedt ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med pris efter maling er svært at sige på forhånd for det afhænger af hvor mange lag jeg er nødt til at give dem osv. men jeg tror faktisk at de er solgt, hvis ellers de bliver hentet på søndag som aftalt:) Det gik virkelig stærkt med dem.
      Eva

      Slet
  4. Jeg er helt vild med din lænestol. Den er super flot, og jeg er meget fristet til at købe hvis den bliver sat til salg. Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber at jeg kan komme ud og se den anden stol søndag og så håber jeg at den ikke er solgt. Jeg ligger denne her på bloggen så snart og hvis jeg får den anden:)
      Eva

      Slet
  5. Hold da helt op nogle skønne fund! Åh hvor er jeg misundelig.
    Har du fået øje på nogle gammeldags spisebordstole med fjedre noget alá denne
    http://www.dba.dk/spisebordsstol-trae-gammel/id-1003528579/
    til en overkommelig pris? Vi skal nemlig lære at polstre sådan en på teknisk skole inden så længe, jeg har simpelthen ikke kunne finde en til under 500 kr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih altså det skulle jeg lige have vidst for 6 timer siden, er lige kommet hjem fra en ose loppetur til Fyn og i Bogense var vi inde hos en antik forhandler og der var et kæmpe loft i en gammel industribygning som var fyldt med stole, jeg har aldrig set så mange på en gang:) men jeg skal prøve at holde øje med det:)
      Eva

      Slet
    2. Jeg fandt heldigvis en i går på den blå avis, tæt på hvor jeg bor nu. Så det er virkelig lækkert.
      Tak for hjælpsomheden.
      Går og drømmer om at komme forbi jer på et tidspunkt når I har åbent hus. I finder så mange flotte møbler!

      Slet
    3. Dejligt når det lykkes at finde det man søger:) Du skal altid være velkommen også selv om vi ikke har åben hus, der kommer mange som bare har lyst til at kigge, så kan jeg jo gå og arbejde imens:)
      Eva

      Slet