lørdag den 9. marts 2013

Tre af de gule

Vi har sat weekenden af til at få bund i stakken af, ikke istandsatte småting. 
Jeg elsker når vi ikke har for mange ting stående som skal laves, for så opstår der meget nemt den der følelse: jeg burde også lige få lavet.... og den kender jeg alt for godt, især når jeg ikke længere kan ignorere at støvsugeren burde frem af skabet.

I ugens løb har vi fået gjort dette lille vægskab færdig Tavle lak på forsiden, gul udenpå og hvid indeni.


En gammel blomsterstander fik også nyt liv. Sprøjtemalet med en blank sort. Nye vinyl fliser, som er skåret så de ikke er lige store, og den gamle pynte ring, blev pillet af og sprøjtet gul inden den kom på igen. For balancens skyld, sådan rent synsmæssigt, fik den lige fletet lidt gult muresnor omkring samlingen nederst på standeren.



Kakkelbord, grundet med hæftegrunder, malet grå på træværket og så har jeg leget lidt med kaklerne.
Som jeg tidligere har beskrevet, så maler jeg bunden først, sætter tape på der hvor linien skal være helt skarp, maler igen med bundfarven lidt ind over tapen, og derefter males den anden farve op til tapen. tapen skal fjernes mens malingen er våd, og så er der en knivskarp streg.
Det er godt at have tålmodighed når det skal laves, for det skal tørre mindst et døgn inden man kan sætte tape på en malet overflade.




Stregerne til de to andre sider er trukket med en pensel, da de buer lidt er det helt umulig at sætte tape på. Men en rolig hånd og en god pensel kan også gøre en lige streg:O)


En tynd gul streg er  trukket nederst, og se lige de gamle hjul, de er i super fin stand.


5 kommentarer:

  1. Ej hvor er det nogle fede møbler - Elsker gul!

    SvarSlet
  2. Skønne ting - jeg er lige startet på en cardigan i den dejlige gule farve.

    SvarSlet
  3. Det er simpelthen bare nogle lækre ting i laver! Er det lille gule skab i toppen mon til salg? og hvordan med den fine gule kommode der er at finde under møbler, hvad er prisen på den? Er helt forelsket i den til min søn (vi bor i lejlighed så den ville skulle stå i stuen) men min mand vil hellere have en i sort eller army grøn ;) - fantastisk blog i har, bliver altid i godt humør når jeg læser jeres indlæg.

    SvarSlet
  4. vildt fede ting, er især vild med bordet

    SvarSlet
  5. Tak for de positive ord alle fire, og til dig Catrine, jeg skal gøre mit bedste for at få lagt tingene på til salg siderne og ligeledes få sat priser på. ,men alle de gule smuksakker er helt sikkert til salg.
    Eva

    SvarSlet