torsdag den 15. august 2013

En gammel kuffert med alle regnbuens farver.

 Nejjjj ikke en malet kuffert, men en kuffert med maling, pensler og alt hvad der skulle til for at fordybe sig i ferien, 
Den første uge i ferien skulle bruges i den skønne svenske natur, Finn skulle fiske og jeg skulle male og bortset fra at vi måtte købe fiskene til aftensmaden, så lykkedes det virkelig at slappe af,  uden telefon, ingen træk og slip og vandet skulle hentes op af brønden.
Her kommer lidt stemningsbilleder fra Gnetteryd gamle missionshus som vi havde lejet af Birgit.
 Hvis du skulle få lyst til at se mere af huset så kan du se det lige her  
 Masser af farver, pensler og lærreder var pakket, og så var det kun at gå igang og da vejret var fantastisk kunne jeg bare lade det hele stå ude i det fri.

som det kan ses var grunden en stor natur legeplads.




Ved stengærdet her var der sol fra kl. 6 om morgenen så her sad jeg gerne og drak min morgenkaffe, mens Finn tog sig et par timers ekstra søvn.


Græs og mos og alt var meget tørt så bål var lidt for risikabel, derfor blev vi gode venner med den lille primitive grill, når den stod på den bare klippe var sikkerheden helt i top, og skønne laksestykker blev fortærret med stor fornøjelse sammen med en god kold dansk Tuborg:O)  

Der var to cykler, den ene var punkteret og den anden er Finn kørt af sted på for at inspicere en nærliggende sø.



Lidt primitivt men et bedre atelier kan man ikke få.



Bad i det fri og et gammelt das er måske ikke for de sarte, men at bade i det grønne, med lidt varmt vand i vaskebaljen, sæbe på kluden og så ellers en afvaskning og en skylning er helt fantastisk efter en dejlig dag med pensel og palet, og når der er 27 grader i skyggen så er det næsten til at blive lykkelig af.





8 kommentarer:

  1. Det ser virkelig ud til i har hygget jer. Super lækre billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var vist det man kan kalde at kommened i tempo.
      Eva

      Slet
  2. Sort misundelse!
    Jeg er helt klart for ferie i rødt træhus med das og uden rindende vand.
    Og så endda i det vejr...
    Lucky you!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis man er til det primitive og det godt må være billig så er det stedet, vi gav 27oo for en uge midt på sommeren, og så kan man endda være rigtig mange i huset hvis man skulle få lyst til at tage en weekend med familien eller vennerne, jeg tror der er 15 sovepladser og det er lidt sjovt at det er et gammelt missionshus hvor der er bevaret en del af den gamle sal.
      Eva

      Slet
  3. Jamen du HAR jo en tryllekuffert ;-) ;-) - YAHOO! Det ser SÅ fedt ud! - og mon ikke du har nydt PROCESSEN liiige der???! Jeg kan høre, at Finn glemte sin fiskestang ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fiskestangen var for en gang skyld med:O) men fisk lever jo deres eget liv og bestemmer helt selv om de vil på panden eller ej.
      Du kan tro at jeg tryllede, fik rigtig godt gang i tre billeder, som jeg lavede færdige i sommerhuset ugen efter så 14 dage i male paradis, skøn skøn måde at holde ferie på:O)
      Eva

      Slet
  4. ..og så luskede du selvfølgelig kabeltromlerne med hjem i kufferten til mig ik'?

    SvarSlet
    Svar
    1. Beklager ingen kabeltromler, kufferten var for fuld, men hvis vi havde haft trailer med, så var der mange gode ting der kunne være spændende at have med hjem, de skønneste lav grene og forskellige mos arter, kan godt mærke at jeg er gammel blomsterbinder og at naturens materialer kalder på mig indimellem:O)
      Eva

      Slet