onsdag den 20. februar 2013

10 stole og et bord.

Sprøjterummet blev indviet i går, og det er helt fantastisk at have et rum hvor temperaturen i løbet af 7 min kan komme op på 15- 20 grader selv om det er frostvejr, det gør det hele så meget nemmere at kunne sprøjte om vinteren også:O)
De otte af de ti stole er lovet væk for lang tid siden, men nu er de på vej, grundingen er perfekt, den sprøjtepistol er alle pengene værd.
De fem første skal være røde, og de tre FDB stole skal være hvid, sart lysblå og sart fersken og det er jo det spændende når der skal farve på.

Et stort rundt bord blev også grundet i går men mere om den senere.
Vi fik også taget fat på børnesengen, den er også afsat og farven skal være lilla, som i det nogen af os kender kender som pædagoglilla, jeg husker tydeligt de batikfarvede bleer vi tog om hovedet dengang:O)
Den farve er ikke helt nem, men med lidt tålmodighed og tre gange maling så håber jeg resultatet bliver godt, farven er ihvertfald varm og skøn.

Uanset hvor meget vi forsøger at holde tingene ude på værkstedet, så ender de alligevel inde ved brændeovnen i vores gang, men pyt her er også meget hyggelig at være.

11 kommentarer:

  1. Som du dog bliver ved med at trylle med de møbler :)
    Hav en dejlig dag.
    Smil til dig.
    Ivalu

    http://ivalusen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er slet ikke så dårlig at svinge tryllestaven:O)
      Eva

      Slet
  2. Hvis du har to tlbage er jeg da MEGET interesseret i at købe et par hvide :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du lige sender mig en mail, så kan vi godt finde ud af det.
      Eva

      Slet
  3. Hvide FDB-stole har også STOR interesse her!
    Har 4, men mit spisebord kan rumme 2-3 mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helene, jeg har ikke flere FDB stole lige nu, men de dukker af og til op, så hvem ved.
      Eva

      Slet
    2. Af nysgerrighed... Hvis du finder flere og de skal males, hvad vil de så ligge på prismæssigt? Og kan man købe dem af dig i deres originalfarve? Jeg har nemlig malet mine 4 hvide, og de sidste skulle gerne ende i samme hvide farve :-)

      Slet
    3. Det er ikke nemt at give en nøjagtig pris inden jeg har fundet stolene for det afhænger helt af hvad jeg selv giver, og hvor meget arbejde der er i dem, men jeg kan fortælle at de fleste af dem vi har fundet har vi solgt videre for mellem 250,- og 300,-kr når de er malet, og du kan sagtens købe dem og male dem selv. Men det er også ret tydelig at priserne rundt omkring på genbrugene stiger ret meget for øjeblikket, jeg har oplevet at de tager mere på genbrugen for en stol som skal skilles og limes og males end vi gør når den er sat i stand, men så får den jo bare lov at stå for jeg synes genbrug skal være sjov og det skal priserne også.
      Eva

      Slet
    4. Kunne ikke være mere enig! Genbrug skal nemlig være sjovt.

      Jeg leder selv videre og holder øje, hvis I nu skulle finde nogle :-)

      Slet
  4. Hej.
    Har eller får du flere af de hvide stole tilbage? Ville købe fire stk. 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige lavet 5 igen, men de skal til Vejle, og jeg ved jo aldrig hvad jeg finder så der er ikke andet for end at du må holde øje med siden. Jeg ligger altid tingene ind når jeg kommer hjem med dem og igen når de event er malet.
      Eva

      Slet