lørdag den 14. maj 2011

Ud af skabet efter 38-39 år.....

På besøg hos brormand fandt vi disse gamle blomsterbilleder i en lagerhal hvor de har ligget i rigtig mange år, og det satte gang i minderne om en svunden tid på Vorbasse marked.
Min familie på min fars side er næsten alle handelsfolk og så længe tilbage jeg husker og det er meget længe, har vi været til Vorbasse marked, hvor hele familien solgte heste, biler, tæpper, havehynder, kurvevarer osv osv.  Jeg har en driftig bror som ikke var sent til at sætte os i arbejde med at sælge så snart vi var gamle nok til at gå alene rundt på pladsen, det sjovest jeg husker vi solgte er nok sæbe, på sæben var et billede af en lækker dame og jo mere man brugte af sæben jo mindre tøj havde hun på, de gik rigtig godt i ølteltet, 3 kr. pr stk og jeg solgte dem raskvæk til tre for en 10èr.
Men tilbage til blomsterbillederne som vi også solgte på markedet omkring 1972 eller 73. Jeg blev jublende glad da vi fandt dem for de kan sikkert bruges på nye måder nu hvor vi laver sjove ting og sager, så her kommer lige lidt billdspam.
Han har så mange af dem at han burde sælge dem til event. interesserede her i blogland, jeg hører ham lige om det er en mulighed og så kan i jo lige melde tilbage om det kunne være interessant for nogen af jer.
















4 kommentarer:

  1. Kære Fantast-fabrikken
    Det er dog nogle vidunderlige blomsterbilleder! Er helt betaget af disse skønne blomster, især de sidste fire billeder med roserne på sort baggrund. Du/I skriver at de kan sælges til dem på blogland, håber da det også er muligt for mig/os der ikke selv har en blog men er vilde med at være i blogland, hvor der jo sker så meget fantastisk. Og sikke nogle helt vidunderlige, skønne, fantastiske borde, skamler o.s.v. I får sat i stand. Er det hele til salg? Glæder mig til at følge med på bloggen.
    God week-end og hilsen fra det Sydfynske Jeanne

    SvarSlet
  2. Hej Jeanne
    Jeg skal lige have styr på om min kære bror vil sælge ud af billederne men det tror jeg helt sikkert at han vil, og selvfølgelig også til dig, blog eller ej:-).
    tak for alle rosende ord og ja det meste er til salg,jeg forsøger at få lagt det hele ind på til salg siderne men spørg endelig hvis der er noget du ikke kan finde der.
    God dag til dig
    Eva

    SvarSlet
  3. Hold da op de er fine... :o)

    SvarSlet
  4. Hej Eva
    Det ville helt sikkert have interesse, hvis han ville sælge nogle af dem! Tror de ville være super fede i nogle moderne rammer.
    MVH Pernille

    SvarSlet