fredag den 8. maj 2015

Dåser og små trækasser

Jeg når ikke altid at få taget billeder af de småting der kommer med hjem når vi er på loppeindkøb men her kommer et par stykker som jeg fandt i søndags:)

Jeg er selv ret vild med dåser når de er firkantede og denne her er i rigtig fin stand.



Men små træ æsker eller kasser står helt sikkert mit hjerte nærmest, dem kan jeg ikke lade være med at købe, de har som regel været brugt til et eller andet praktisk. De to her købte vi af en gammel landmand og vi fik en fin historie med om hvordan de var beregnet til tang, bogstaver og blæk til at øremærke grise med, ja altså det var før plastik alderen overtog øremærkemarkedet:O)


Den lille æske kan / skal sidde indeni den store:) Den lille er til de små metal tal som blev brugt til mærkningen men tallene var desværre ikke med.


HUSK VI HAR ÅBEN I FANTAST-FABRIKKEN  D. 30 OG 31 MAJ

I dag har vi en aftale med en lokal kræmmer som har en del super fine møbler, håber han vil sælge noget til en god pris til os:O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar