lørdag den 11. april 2015

Teak spisebord med hollandsk udtræk:)

Dette bord har fået den helt store tur, nogen gange kan man nok spørge sig selv, om det kan svare sig at bruge så meget tid på et bord?  men nu står den her og er blevet rigtig fin og klar til at betjene nogen i endnu nogen år:O)


På selve stellet var fineren gået af på ret store områder derfor er det spartlet op og har fået maling, faktisk synes jeg det passer ret godt til bordet med den farve:)

Jeg tror benene er af eg og ikke af teak:)




Kanterne er bejdset vi har slebet dem helt ned da de var ret underlig farvede og har så givet dem en bejdse så de passer til pladen:)



Bordet havde en skade her i hjørnet, den er spartlet op og nyt finer er sat ind, alt sammen Finns fortjeneste, der rækker min tålmodighed ikke:)
Jeg laver senere en gør det selv beskrivelse af hvordan man kan lave sådan en rep.




Bordpladen har et par slagmærker, de kan ses her på billedet i en forstørrelse, jeg ved ikke om de vil kunne rette sig lidt med tiden men jeg tro det ikke:)






5 kommentarer:

  1. Hold da op. Sikke et projekt i har kastet jer over - og et flot resultat :)

    SvarSlet
  2. Hvad gør man ikke af ren kærlighed:) ja altså til de gamle slidte møbler:)

    SvarSlet
  3. Hvad er målene på bordet,? det kunne godt lige noget der kunne passe ind i mit køkken:-) og prisen selvfølgelig?

    SvarSlet
  4. Mål på bordet: L 135 B 70 H 73,5 og hver plade er 49 når den er trukket ud.
    Prisen er 895,- :-)

    SvarSlet