tirsdag den 8. juli 2014

Rundt bord med løvefødder.

Det skønne gamle bord som er en mellemting mellem sofa og spisebord har nu fået en ordentlig omgang med slibemaskine og maling.
Bordpladen er slebet helt ned og det var meningen at den skulle oliebehandles men som det ofte er med gamle møbler så vil de ikke altid som jeg vil og derfor endte jeg med at indfarve pladen med en gammel narvsværte som jeg har haft stående i mange år og som jeg ofte har brugt til træ, egentlig er den beregnet til læder men det fungerer fint også til rå træ, efterfølgende tre gange møbellak i glans 20.

Min tanke var at stellet skulle være hvidt men møbler bestemmer nogen gange selv:) Hvis der er revner og forskellige små brugsspor kan de meget nemt fremhæves når man vælger at male hvidt hvorimod de ikke ses helt så meget når man vælger sort og det er årsagen til det sorte valg. 
Det er et gammelt bord og både stel op plade har brugsspor hvilket efter min mening er en charme ved de gamle ting.




Er det ikke et fantastisk arbejde, den lille perlebord er skåret ud i træ:)
Her er også et eksempel på de omtalte små revner i træet:



7 kommentarer:

  1. Det er godt nok blevet rigtig flot. Og det sorte stel klæder bordet :o)

    SvarSlet
  2. Wauw hvor er det bare blevet smukt! Elsker kombinationen af sort og træ.

    SvarSlet
  3. Rigtig FEDT! Hvor stort mon det er i diameter og hvor højt?

    SvarSlet
  4. Smukt bord som ser helt silkeblødt ud

    SvarSlet
  5. Tak til jer allesammen for de søde kommentarer jeg er også selv rigtig godt tilfreds med bordet og selv om det har lidt knubs her og der og pladen er slidt så den ikke er helt plan så er det jo netop charmen ved de gamle ting, og Helle målene på boredet er:) Diameter 78 Højde 68.
    Eva

    SvarSlet