lørdag den 26. januar 2013

Københavnerskabe / Køkkenskabe / Skråskabe

Jeg har et spørgsmål til alle jer der drømmer om at finde et Københavnerskab
Hvor ligger din grænse for hvad du vil give for sådan et skab???

Jeg vil rigtig gerne have en helt uforpligtende kommentar, så jeg kan finde ud af om det bare er os der synes de er blevet alt for dyre rundt omkring og derfor ikke køber dem.
Vi ser dem faktisk rimelig tit, men priserne ligger altid over 1200 - 1500,- og det er inden de er malet og sat istand.
Vi ved helt konkret hvor der står to for øjeblikket, en med 4 glasskuffer og glaslåger og et dobbeltskab med træskuffer, begge trænger meget til en kærlig hånd og prisen ligger over 1500, vi har ikke købt dem, da vi helt klart tænker at de er for dyre, men måske er det bare vores ide om hvad sådan noget må koste.
Hvad ville du give hvis du stod og skulle have sådan et skab???

  
De fire skabe her er nogen af dem vi i tidens løb har fundet og sat istand til det jeg tænker er rimelige priser fra 600 til 1500 alt afhængig af hvor mange glasskuffer skabet har.
Skabene her er solgt for længe siden.

6 kommentarer:

  1. Skulle jeg give 1500 for et københavnerskab, skulle det være lige, som jeg drømmer om og klart til indflytning. Trænger det til en kærlig hånd, ville min maks pris være 600-800 kr. (afhængigt af størrelse).

    SvarSlet
  2. Jeg ville heller ikke give mere end 600-700 kr for sådan et skab hvis jeg selv skulle stå for istandsættelsen.

    SvarSlet
  3. Kan kun tilsutte mig..... til den pris skulle de være fikset og færdig.... klar til indflytning...... min grænse siger max 700 kr. ufærdig!

    SvarSlet
  4. Lad dem stå hvor de står! - siger jeg også... Prisen på de skabe er kommet op i et totalt kunstigt og vanvittigt leje, fordi der kører en hype omkring dem og de vises overalt i Boligblade. Om lidt har folk fået nok af dem og så vil det være en ny type skabe, som er dillen og SÅ kan I slå til igen. Jeg ville ikke give en dag over 500,- for et der skulle restaureres...og skulle jeg købe det klart til ophæng, ville jeg max give 800,-

    SvarSlet
  5. Jeg gav 200 for mit som ikke var istandsat, men ellers i god stand. Og jeg var ikke faldet for det, hvis det havde været nymalet - det var pastelgult, lysegråt og rødt - det røde er nu blevet malet hvidt, men ellers står det som det var.

    se det i indlægget her:
    http://mariesfabrik.blogspot.dk/2012/11/studio-snowpuppe.html

    Jeg ville nok ikke havet givet meget over 200 kr for det, ved mindre det havde været en model med glasskuffer. Hvis der havde været glasskuffer i og det ellers havde været lige som jeg drømmer om ville jeg nok give 500... måske... men det ville nok også gøre lidt ondt på mig at smide så mange penge for det. Det er jo kun rigtig sjovt med gamle ting, hvis man har fundet det til en rigtig god pris.
    mvh Marie

    SvarSlet
  6. Da jeg skulle lede efter et til mit krearum var det også tit den pris jeg stødte på. Jeg synes det var alt for dyrt - 1500 kr for et skab som ikke var særlig pænt og som skulle have en kærlig hånd, det er simpelthen for dyrt. Jeg var rigtig heldig at finde et som minder om det røde på billedet. Det har bare kun to hylder og plast skuffer. Jeg gave 450 kr for det og så skulle jeg ikke gøre noget ved det andet end at vaske det og hænge det op. Det var også lidt af et kup.

    SvarSlet