lørdag den 4. august 2012

Super skønne fund

Vi sad over morgenkaffen og snakkede lidt om, om vi skulle give os til at rydde op, eller køre en tur på den lokale genbrug, og vi burde rydde op men valget faldt selvfølgelig på genbrugen. Det var da helt sikkert et godt valg :O)
En fantastisk gammel velbevaret skoletaske, der kommer flere billeder på diverse siden.

Kun lidt slitage på den ene og næsten ingen rust på stellet, og formen er rigtig fin.

Derimod kræver stellet på disse to en tur med sandpapir og maling.

Et ret sjovt og fint bord, bordpladen skal slibes og måske have lak igen.

Nyt betræk til denne her

10 stk kuglelamper, klar til en omgang med spraymaling, ny fatning og ledning.

Og se lige denne her, dagens højdepunkt, den er rigtig fin med det gamle maling og meget stabil.

13 kommentarer:

  1. Sikke nogen fine ting!! I samler da også hele tiden ekstra arbejde til jer selv ;-)

    Er det muligt at købe skamlen uistandsat? Og i givet fald hvad koster den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja alt det ekstra arbejde, det er dejligt.
      Skammelen er til salg både før og efter, før til 95,- og efter (alt afhængig af stoffet til omkring 175,-
      Eva

      Slet
  2. Nej, hold nu OP nogle skønne ting. Tillykke med dem! :o)
    Kh Charlotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, ja det var en af de heldige dage.
      Eva

      Slet
  3. Vildt hvad er det for en genbrug, sikke mange fine fund på en gang, jeg er vild med de røde køkken stole, jeg har selv 2 kunne godt lige bruge 2 mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha jeg kommer til tomhændet hjem så nogen gange er man bare heldig, vi tog lige de genbrug der ligger i Høng og omegn.
      Eva

      Slet
  4. Uh - den skoletaske minder helt vildt meget om min første skoletaske helt tilbage i 1970 ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske snyder billedet.Jeg håber ikke din første skoletaske var så stor for denne her er en af dem til videregående uddannelser:O)
      Eva

      Slet
  5. Hvad skal de 4 røde stole koste pr.stk? De 2 første er det med træsæder? Eller er de også polstret?
    Mvh Mette (som netop har fundet denne fantstiske blog, og som jeg godt kan se mig selv komme til at købe mig fattig i i fremtiden) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      De to stole på det øverste billede koster 250,- pr stk, de har en helt speciel form og jeg har aldrig fundet den slags før. Sæderne er af træ men polstret og betrukket med en kraftig plast/vinyl agtig ting.
      De to andre som har en del rust, finder jeg af og til som regel trænger de til en kærlig hånd. Som de står koster de 100,-kr pr. stk. Når de er malet osv. 200,-pr stk.

      Slet
    2. Jeg kunne godt være interreseret i de 2 røde til 100kr stk. Kan jeg komme forbi og se dem? Evt på fredag om eftermiddagen eller lørdag?
      Mvh Mette

      Slet
    3. Hej Mette

      Jeg kan være hjemme i dagfredag ved 17 tiden, send mig lige en sms hvis du kommer 40452049 og derefter holder jeg ferie:O)
      Eva

      Slet
    4. Hej Eva, jeg har først set du har svaret nu. Men jeg vil gerne komme forbi når din ferie er slut :). Så skriv endelig når din ferie er slut. Skriv evt på min mail, der ser jeg nok hurtigere dit svar. mettefredin@hotmail.com
      Mvh Mette

      Slet