mandag den 7. maj 2012

Ikke et ord om genbrug....og dog



Kender du det  når dagen pludselig er omme og du har været i en meditativ tilstand af arbejdsglæde hvor det ene lille projekt efter det andet opstår og bliver udført? sådan en dag havde jeg i går, måske ser det ikke ud af så meget når andre kigger på resultatet men sikke en glæde man kan have indeni over at få lov at være og virke sådan en skøn forårsdag i drivhuset.

Ikke fordi jeg ville genbrug i går, men fordi det bare hele tiden opstod, En gammel kurv og et par zinkbaljer fik hugget bunden af, så fik jeg blomsterne lidt op og rødderne kan frit søge ned i jorden og dermed bliver vandingen noget nemmere at styre. En gammel stol som jeg købte forleden for en tyver får lov at leve sine sidste dage omgivet af blomster og varme og et robust gammelt bord fungerer nu som plantebord i hjørnet af drivhuset.
Nu mangler jeg kun at plante tomater og agurker når den tid kommer.
Nå ja denne her løsning er måske ikke så køn, men jeg kom alligevel lidt op at køre over at jeg nu kan udnytte regnvandet fra taget og bare ligge slangen ud der hvor der er mest brug for det, tidligere havde vi en tønde stående men når det regnede blev den hurtig fuld og løb over, så det her er da en super løsning, røret er tilsluttet tagrenden, og colaflasken passede perfekt som overgang til slangen og måske pynter jeg lige lidt på bindingen:O)


2 kommentarer:

  1. Herlig dag du har haft, den med at skære bunden ud af zinkbaljerne har jeg også brugt, det ser så fint ud ,,,

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja præcis, nogen gange er det godt at have lidt liggende på lager som så kan komme i anvendelse når arbejd-krea-humøret er over en.

      Slet